Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

wpisy na blogu

Trawka rośnie + kotłownia

Blog:  marchos87
Data dodania: 2018-12-12
wyślij wiadomość

Dostałem jeszcze aktualne zdjęcia po kilku tygodniach od siania trawy. Zdjęcia kilka dni przed śniegami :) 

Co do wygrzewania wylewek to już wygrzane i teraz piec chodzi sobie na temperaturze minimalnej czyli około 33 stopni. Przez tydzień grzało się mocniej i po tygodniu temperatura zmniejszona do tego co piszę i tak zostawione 24h/dobę. Nie wiem jakie zużycie gazu bo nikt nie sprawdzał ile poszło póki co. Zobaczymy jak ktoś poda licznik. 

Teraz kładą się płytki drewnopodobne w pokojach (tam pętle ogrzewania podłogowego są wyłączone)





5Komentarze
Data dodania: 2018-12-13 08:20:29
Ale zazdroszcze tej trawki! Aaaa... Pięknie zielona!;) czekam na zdjęcia płyteczek :)
odpowiedz
Data dodania: 2018-12-13 09:48:29
Też czekam :D
odpowiedz
Odpowiedź do karolinalabajczyk
pa00
Data dodania: 2018-12-13 23:42:30
na wiosnę siewnikiem nawóz na trawkę i będzie jak z rolki :)
odpowiedz
Data dodania: 2018-12-14 09:29:10
Zobaczymy, jak cos to się dosieje tam gdzie zostały jakieś dziury, ale wydaje mi się że i tak się jeszcze zagęści.
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
pa00
Data dodania: 2018-12-14 21:32:53
Po odżywce się zagęści ! Nic nie trzeba będzie dosiewać 😊
odpowiedz
Odpowiedź do marchos87

Podcięcie wentylacyjne a rekuperacja

Blog:  marchos87
Data dodania: 2018-10-31
wyślij wiadomość


Czy podcinaliście u siebie wszystkie drzwi w domu mając rekuperacje ? Zalecenia mówią o 80cm2 powierzchni. Jeżeli drzwi powiesiło by się nieco wyżej to może nie trzeba podcinać ? Zastanawiam się czy podcinać czy nie. Nie chodzi tu o 20zł za sztukę a efekty wizualne :) druga sprawa, ile czasu macie pozamykane wszystkie drzwi w domu ? 



9Komentarze
Data dodania: 2018-11-01 07:03:21
My będziemy podcinać, aby ułatwić przepływ choć Zender minimalnie zaleca 1cm dla drzwi 80. Mamy w łazience tymczasowe "drzwi" po prostu powieszony materiał kończy się jakieś 5cm od podłogi (dosyć gruby podgumowany). Teraz jak reku działa to bez problemu wyczuwa się przepływ, nie wiem może przy tym 1cm byłoby słychać dodatkowo szum? Daj znać jak już uruchomisz np bez podcięcia czy są jakieś negatywne aspekty.
odpowiedz
Data dodania: 2018-11-01 08:58:51
No zanim zaczniemy regularnie używać ręku to jeszcze trochę minie :( więc pewnie dużo osób się określi wcześniej :)
odpowiedz
Odpowiedź do zabki2015
dirkbud  
Data dodania: 2018-11-01 07:28:08
My nie podcinalismy tak jak zalecila nam firma instalując i jest git. Żadnych negatywów nie widzę. Między drzwiami a podłoga i tak jest spora szpara ok.cm i to wystarczy. Drzwi przeważnie mamy otwarte.
odpowiedz
Data dodania: 2018-11-01 07:29:18
Jesteśmy po zamówieniu drzwi i mamy rekuperację - każde drzwi w części mieszkalnej wybraliśmy z podcięciem.
odpowiedz
Data dodania: 2018-11-01 07:58:03
U nas delikatnie podcieto drzwi po całoci i to wszystko. Kwestia gustu czy komuś się podoba podciecie czy nie. Nam osobiście to zbytnio nie pasuje więc opcja by ciąć po całości wygrala :)
odpowiedz
Data dodania: 2018-11-01 09:00:22
Właśnie chyba też bym wolał podcięte po całości na 1-1,5cm i wygląda to chyba bardziej estetycznie niż wcinka 3cm na środku
odpowiedz
Odpowiedź do aniaikarol
Data dodania: 2018-11-01 15:43:41
Zalecane jest raczej 200cm2, co odpowiada podcięciu 2,5cm na całości, moim zdaniem wygląda to wręcz paskudnie 😄 nie mam podcięcia i rekuperacja działa, nie szumi itp.
odpowiedz
Data dodania: 2018-11-01 16:00:34
Myślę że to kwestia przyzwyczajenia. Jak ktoś ma takie podcięcie to pewnie po tygodniu już nie zwraca na to uwagi.
odpowiedz
morgun  
Data dodania: 2018-11-13 18:28:20
szczelina musi być ale podcięcie takie duże nie wiem czy jest koniecznie. Tez bym wybrał po całości o te 1-1,5cm.
odpowiedz

Program Czyste Powietrze 2018-2029

Blog:  marchos87
Data dodania: 2018-09-20
wyślij wiadomość


Od Września tego roku rozpoczyna się nabór wniosków w ramach projektu "Czyste powietrze"




WARUNKI DOFINANSOWANIA

  • Maksymalne koszty kwalifikowane, od których jest liczona wysokość dotacji – 53 tys. zł
  • Minimalna wartość kosztów kwalifikowanych przedsięwzięcia – 7 tys. zł
  • Oprocentowanie zmienne pożyczki – nie więcej niż WIBOR 3M +70 punktów bazowych ale nie mniej niż 2% rocznie
  • Planowany okres spłaty pożyczki: do 15 lat
  • Możliwa karencja (zwłoka) w spłacie: nie dłużej niż do zakończenia realizacji przedsięwzięcia
  • Okres realizacji przedsięwzięcia: do 24 miesięcy od daty zawarcia umowy o dofinansowanie, lecz nie później, niż do 30.06.2029 r.
  • Dofinansowaniu podlegają przedsięwziecia rozpoczęte nie wcześniej niż 12 miesięcy przed dniem złożenia wniosku o dofinansowywanie
  • Przedsięwzięcie nie może zostać zakończone przed dniem złożenia wniosku o dofinansowanie; data zakończenia realizacji będzie potwierdzona w protokole końcowym



NA JAKIE DZIAŁANIA MIĘDZY INNYMI MOŻESZ UZYSKAĆ DOTACJE Z PROGRAMU

audyt energetyczny budynku przed realizacją przedsięwzięcia
szt.
do 1 000 zł
dokumentacja projektowa związana z modernizacją, przebudową dachu (cześci konstrukcyjnych dachu) wraz z dociepleniem
szt.
do 1 000 zł
dokumentacja projektowa modernizacji instalacji wewnętrznych oraz wymiany źródła ciepła
szt.
do 1 000 zł
ekspertyza ornitologiczna i chiropterologiczna
szt.
do 500 zł

 

Nazwa elementu przedsięwzięcia
Jednostka
Maksymalny jednostkowy koszt kwalifikowany
docieplenie przegród budowlanych oraz uzasadnione prace towarzyszące
m2 powierzchni przegrody
do 150 zł
wymiana stolarki zewnętrznej w tym: okien, okien połaciowych, drzwi balkonowych, powierzchni przezroczystych nieotwieralnych
m2 powierzchni
do 700 zł
wymiana drzwi zewnętrznych, w tym bram garażowych
m2 powierzchni
do 2 000 zł

 

Nazwa elementu przedsięwzięcia
Jednostka
Maksymalny jednostkowy koszt kwalifikowany na jeden budynek
węzeł cieplny
zestaw
do 10 000 zł
kotły na paliwo stałe (biomasa) wraz z systemem odprowadzania spalin
zestaw
do 20 000 zł
kotły na paliwo stałe (węgiel) wraz z systemem odprowadzania spalin
zestaw
do 10 000 zł
system ogrzewania elektrycznego
zestaw
do 10 000 zł
kotły gazowe kondensacyjne, olejowe, system odprowadzania spalin, zbiornik na gaz/olej
zestaw
do 15 000 zł
pompy ciepła powietrzne
zestaw
do 30 000 zł
pompy ciepła odbierające ciepło z gruntu lub wody
zestaw
do 45 000 zł
instalacje wewnętrzne ogrzewania i ciepłej wody użytkowej
zestaw
do 15 000 zł
wentylacja mechaniczna wraz z odzyskiem ciepła
zestaw
do 10 000 zł
kolektory słoneczne
zestaw
do 8 000 zł
mikroinstalacja fotowoltaiczna*
zestaw
do 30 000 zł
przyłącza i instalacja wewnętrzna gazowa/olejowa**
zestaw
do 5 000 zł
przyłącze cieplne***
zestaw
do 10 000 zł
przyłącze i instalacje wewnętrzne elektroenergetyczne***
zestaw
do 8 000 zł



INTENSYWNOŚĆ DOFINANSOWANIA

Grupa
Kwota miesięcznego dochodu / osoba w PLN
Dotacja
(procent kosztow kwalifikowanychprzewidzianych do wsparcia dotacyjnego)
Pożyczka
uzupełnienie do wartosci dotacji
pozostałe kosztykwalifikowane
I
do 600
do 90%
do 10%
do 100%
II
601 -800
do 80%
do 20%
do 100%
III
801 -1 000
do 70%
do 30%
do 100%
IV
1 001 - 1 200
do 60%
do 40%
do 100%
V
1 201 - 1 400
do 50%
do 50%
do 100%
VI
1 401 - 1 600
do 40%
do 60%
do 100%
VII
powyzej 1 600
do 30%*
do 70%
do 100%




No i teraz podsumowując, akcja spoko. Jak ktoś jeszcze nie zakończył inwestycji. Nas boli bo jakieś 2 tygodnie temu odebraliśmy protokół zakończenia rekuperacji więc już się do wniosku nie będzie łapać a była by szansa na zwrot. Jak komuś robią firmy i ma faktury to może spokojnie się ubiegać o dotację lub pożyczkę (na odnawialne źródła energii)

Postaram się opisać więcej jak znajdę więcej czasu. 


Najwięcej informacji znalazłem póki co na stronie:

https://portal.wfosigw.katowice.pl/


A oto całe spotkanie :) 

[youtube]8LMxs4eCoG0[/youtube]




30Komentarze
Data dodania: 2018-09-20 13:00:09
Najbardziej rozwalają mnie te kwoty dochodu 😊 Startuję o dofinansowanie na pompę ciepła i rekuperację - zobaczymy jak to będzie wyglądało w praktyce.
odpowiedz
Data dodania: 2018-09-20 15:00:23
My również na PC i rekuperacje chcieliśmy ale dzisiaj doradca w powiedział że rekuperacja nie , zobaczymy jak będziemy wypełniać wniosek elektronicznie czy się da czy nie.
odpowiedz
Odpowiedź do sylwia87
Data dodania: 2018-09-20 15:41:59
niestety się nie da, ja już "próbnie" wypełniałam, właśnie żeby sprawdzić czy da radę, bo na spotkaniu Pani nie wiedziała na 100%- wiedziała, że na 100% tylki piec i przyłącze, ale podobno rekuperacja nie była na 100% pewna. widocznie już postanowili, że niestety bez reku :( bo we wniosku dla nowobudowanych aktywne są tylko: piec oraz przyłącze. ja się cały czas zastanawiam, jaką datę wpisać za początek inwestycji, jak jeszcze nic nie kupione :P
odpowiedz
Odpowiedź do xyzbuduj
Data dodania: 2018-09-20 18:01:40
Kurcze a dlaczego na reku nie można ?
odpowiedz
Odpowiedź do xyzbuduj
Data dodania: 2018-09-21 08:35:54
też bym chciała wiedzieć :( bo bez sensu... tak naprawdę najlepiej mieć dom z pozwoleniem przed 1992 r. bo wtedy na wszystko można dostać dofinansowanie. i tak mamy lepszą sytuacje, niż domu po 1992 r. bo jak ktoś ma kocioł na gaz - to o nic nie może się ubiegać.
odpowiedz
Odpowiedź do marchos87
Data dodania: 2018-09-21 20:48:58
Jak to o nic nie może się ubiegać? Tata teraz zmieniał ogrzewanie na gazowe korzystając z dopłaty w KRK. Czy mając już piec gazowy nie może skorzystać z dopłaty np do wymiany okien?
odpowiedz
Odpowiedź do mariemil2018
Data dodania: 2018-09-21 21:42:40
Mając stary dom to możliwości jest dużo, ale budując nowy to lista jest dużo krótsza. Tym bardziej jak dużo z nas już ma rzeczy pokończone
odpowiedz
Odpowiedź do alxandra
Data dodania: 2018-09-20 13:09:56
na budynków nowobudowanych niestety jest opcja tylko na kocioł i przyłączę. rekuperacja jest nieaktywna przy wypełnianiu wniosku. mnie zastanawia jedno, rozpoczęcie inwestycji (czy data 1 faktury). Wolałabym otrzymać dofinansowanie i dopiero wtedy kupić piec i złożyć wniosek o refundację tych kosztów zgodnie z otrzymanym dofinansowaniem. ale wychodzi na to, ze wniosek muszę złożyć dopiero po otrzymaniu chociaż jednej fv.
odpowiedz
Data dodania: 2018-09-20 21:29:04
Chyba takiej opcji nie ma, trochę to dziwne bo nie wiem skąd ktoś kto nie ma kasy na taką inwestycje ma ją wziąć, żeby dopiero później dostać zwrot. Chyba, że wtedy ubiega się o tą pożyczkę z BOŚ a nie o dotację.
odpowiedz
Odpowiedź do mariemil2018
Data dodania: 2018-09-21 08:38:02
zgodnie z umową, inwestycja musi zostać zrealizowana w ciągu 24 miesięcy od daty podpisania umowy o dofinansowanie. a i tak składasz wniosek o płatność - o refundację. będę się dowiadywać :)
odpowiedz
Odpowiedź do marchos87
kamia2  
Data dodania: 2018-09-20 13:27:10
Budynki nowobudowane to te nieodebrane?
odpowiedz
Data dodania: 2018-09-20 13:54:43
tak, masz tylko pozwolenie na budowę, bez odbioru :)
odpowiedz
Odpowiedź do kamia2
znany  
Data dodania: 2018-09-20 13:35:50
Na spotkaniu w woj. łódzkim padła informacja, ze wniosek można złożyć przed lub w trakcie rozpoczęcia inwestycji ale nie później niż po jej zakończeniu. Możliwość otrzymania dopłaty jest dwutorowa. Po pierwsze można po okazaniu dowodu zapłaty faktura+wydruk dokonania przelewu otrzymać dotację na swoje konto. Druga droga jest taka,że jeśli wykonawca się zgodzi przekazujemy fakturę za wykonane prace do WFOŚiGW i to oni bezpośrednio płacą. Choć w tym drugim przypadku faktura musiałaby pewnie być rozbita na dwie bo i tak część musimy zapłacić ze swojego garnuszka złota;) Jeszcze jedna ważna rzecz wniosek o dofinansowanie możemy złożyć tylko raz i mamy dwa lata na wykonanie prac.
odpowiedz
Data dodania: 2018-09-20 21:33:40
No właśnie nie do końca ogarniam tą stronę. Jak ktoś dostanie wycenę na piec, czy ocieplenie domu itd. np 20tys. a nie ma tyle to dostanie zanim coś zrobi, czy musi skąś zmontować pieniądze a później po pozytywnym rozpatrzeniu dotacji mu je oddadzą ?
odpowiedz
Odpowiedź do znany
Data dodania: 2018-09-20 21:51:12
Dzisiaj doradca mi mówił że wykładam swoje pieniądze a oni mi oddają później.
odpowiedz
Odpowiedź do marchos87
Data dodania: 2018-09-20 22:11:43
I teraz pomyśl, kto z osób które mają dochodu 600zł na osobę zmontują 53tys żeby w pełni wykorzystali potencjał programu :)
odpowiedz
Odpowiedź do xyzbuduj
Data dodania: 2018-09-21 08:39:56
są dwie opcje, albo przestawiasz FV i WFOŚiGW ją opłaca - wtedy tak naprawdę nie musisz mieć całej kwoty, albo płacisz Ty a składasz potem wniosek o refundacje tych kosztów.
odpowiedz
Odpowiedź do marchos87
znany  
Data dodania: 2018-09-21 23:03:08
W teorii faktury za np. potrzebne materialy czy usluge moze odoSiGWazu zaplacic NFOSiGW tylko pytanie jak podsjdzie do tematu podejda hurtownie czy wykonawcy bo jakos nie ptzypuszczam aby te faktury byly oplacane w exprsowym tempie przynajmniej na poczatku a najgosze jest to,ze przedstawiciel z NFOSiGW sam dokladnie nie wiedzial jak to wszystko bedzie realnie funkcjonowac jak to powiedzial "sami wgryzaja sie w program" to co dopiero my szare czlowieki.
odpowiedz
Odpowiedź do marchos87
znany  
Data dodania: 2018-09-21 23:03:12
W teorii faktury za np. potrzebne materialy czy usluge moze odoSiGWazu zaplacic NFOSiGW tylko pytanie jak podsjdzie do tematu podejda hurtownie czy wykonawcy bo jakos nie ptzypuszczam aby te faktury byly oplacane w exprsowym tempie przynajmniej na poczatku a najgosze jest to,ze przedstawiciel z NFOSiGW sam dokladnie nie wiedzial jak to wszystko bedzie realnie funkcjonowac jak to powiedzial "sami wgryzaja sie w program" to co dopiero my szare czlowieki.
odpowiedz
Odpowiedź do marchos87
znany  
Data dodania: 2018-09-20 13:40:28
A tak na marginesie to mają z tym programem jeszcze taki bajzel, że w łódzkim to nawet nie ma jeszcze wniosków bo sami ten program jeśli chodzi o szczegóły i "niuanse" dopiero rozgryzają. Ale na pocieszkę Pan powiedział, że wnioski mają być proste i podpowiadające;)
odpowiedz
korfu  
Data dodania: 2018-09-20 13:45:01
Niestety ale przy budynkach nowo budowanych w grę wchodzi tylko kocioł... :/
odpowiedz
Data dodania: 2018-09-20 13:55:26
plus przyłącze! :)
odpowiedz
Odpowiedź do korfu
paoli  
Data dodania: 2018-09-21 20:11:34
W małopolsce nikt nic nie wie... jak zwykle. Napisałam nawet maila ale zero odpowiedzi.
odpowiedz
Data dodania: 2018-09-21 21:40:04
Spokojnie :D mają 11 lat żeby się dowiedzieć :)
odpowiedz
Odpowiedź do paoli
Data dodania: 2018-09-22 08:54:40
A co z zarobkami zza granicy ?
Niestety czytałam dużo ale nie znalazłam żadnej informacji o tym czy o dotację mogą starać się inwestorzy pracujący zza granicą i zarabiający w innej walucie niż PLN ? 🤷 🤔czy ktoś się może orientuje ?
odpowiedz
Data dodania: 2018-09-22 20:43:51
Też się nie diwiaduwalem, ale wydaje mi się że wystarczy podać przeliczone zarobki i może na minimalny prób by się załapać. Oczywiście będzie potrzebny meldunek w PL jakiś. No i później będzie się trzeba z tego rozliczyć w ZUS
odpowiedz
Odpowiedź do naszawisterka17
Data dodania: 2018-09-23 13:15:17
W ZUS ? Chyba bardziej w US , doradca u którego byłam mówił że czekają na zmianę przepisów i wypłata dopiero w 2019 bo ma się zmienić żeby nie płacić od dotacji podatku od wzbogacenia, chyba nic nie pomyliłam 🤔.
odpowiedz
Odpowiedź do marchos87
Data dodania: 2018-09-23 14:17:36
Sorki, myślałem o skarbówce oczywiście :P zobaczymy jak to będzie. W naszym przypadku chyba nic z tego nie będzie i sobie podarujemy. Dużo już rzeczy zrobionych i za bardzo nie ma o co się ubiegać. Myślałem jeszcze nad fotowoltaniką, ale tam tylko pożyczka to to też bez sensu.
odpowiedz
Odpowiedź do xyzbuduj
Data dodania: 2018-09-24 14:57:04
My niestety sie nie załapiemy na to dofinansowanie :/ Jestesmy wsciekli bo nie pisza a dowiedzielismy sie na jednym ze spotkan informacyjny ze koszty kwalifikowalne poniesione nie pózniej niz 01.01.2018 r, a u Nas PC montowana i koszty poniesione w listopadzie 2017 :/
odpowiedz
Data dodania: 2020-05-27 18:36:14
Ja tak czy siak zdecydowałem się na system rekuperacyjny, bo uważam że to najlepsze rozwiązanie jeśli chodzi o wentylację. Zdecydowanie poprawia jakość powietrza w domu i znacznie obniża rachunki za ogrzewanie.
odpowiedz

Rekuperacja zmiana ceny po 3 latach

Blog:  marchos87
Data dodania: 2018-08-04
wyślij wiadomość

Jako że zamawialiśmy rekuperator razem z usługą montażu kompleksowo w rekuperator y.pl ponad 3 lata temu i zwlekamy z ukończeniem tego, bo nie potrzebny póki co reku, a gwarancja liczy się od ukończenia i uruchomienia instalacji. Cena nieco uległa zmianie. Wiedziałem o tym że się zmieni bo rozmawiałem o tym przy zakupie, i gwarancja ceny na urządzenie była 6 miesięcy. Wiedzieliśmy że będziemy przeciagac umowę ile się da (3 lata od etapu 1 do uruchomienia) i tak się sprawy mają że 3 lata zleciały jak z bicza strzelił, więc skontaktowałem się z miłym panem i dostałem aneks do umowy wraz ze wzrostem ceny i wymiana urządzenia na nowszy model (nie wiem jakie różnice) o ponad 2tys netto. Więc cały system rekuperacji przekroczy magiczne 20 tys brutto. Ciekawe czy to będzie opłacalna inwestycja. Dodatkowo cały czas zastanawiam się nad dołożeniem GWC i nie wiem co o tym myśleć. Ogólnie oprócz ceny to są same plusy :) 

Może macie GWC i napiszecie jak się sprawuje ? 


Pozdrawiamy 



8Komentarze
Data dodania: 2018-08-04 08:00:49
Hey.zdecydowanie polecam GWC. Bez niego reku jest niekompletna: Ważne by zrobić ją z dedykowanych materiałów a nie np z rur kanalizacyjnych....
odpowiedz
Data dodania: 2018-08-04 21:59:12
Uzasadnij konieczność budowy GWC z rur dedykowanych.
odpowiedz
Odpowiedź do wichrowewzgorza
morgun  
Data dodania: 2018-08-04 12:09:46
A mi projektant instalacji rekuperacji ogólnie odradził GWC. Za mała wydajność w porównaniu do kosztów jakie trzeba ponieść.
odpowiedz
Data dodania: 2018-08-04 20:17:45
Ciekawi mnie czy rekuperacja bez gwc jest w stanie zmniejszyć rachunki za ogrzewanie ? Po dołożeniu gwc wydaje się to naturalne, natomiast nie wiem jak ma się sprawa bez tego
odpowiedz
Odpowiedź do morgun
Data dodania: 2018-08-05 02:27:34
GWC o którym myślę to 150mb rurki z glikolem wkopane w ziemię i jakieś specjalne urządzenie w kotłowni więc chyba to o czym piszesz to nie do końca to o co mi chodzi :)
odpowiedz
Data dodania: 2018-08-05 07:44:53
Bo mówisz o GWC glikolowym (ale czy 150mb to nie za dużo?) ;)Specjalne urządzenie? Hmm czytałem o tym ale o jakimś specjalnym urządzeniu do GWC glikolowego nie wyczytałem...Nieważne :) Ważna jest przepustnica przełączająca tryb GWC /czerpnia ścienna. PS. chyba mój post został usunięty...
odpowiedz
Odpowiedź do marchos87
Data dodania: 2018-08-05 08:23:32
3 razy był wysłany ten sam post, jeszcze 2 są wyżej ale już nie da się usunąć i zostawić tylko jeden :) może to o to mi chodzi coś przełączające. W każdym razie tak to ma wyglądać: https://www.rekuperatory.pl/images/_realizacje_etapy/2-rekuperator-AERIS-i-gwc/rekuperator_aeris_z_gwc_na_poddaszu.jpg Nie rozumie do końca jak ten glikol z GWC schładza wtedy powietrze. Wiem że przy Waszym rozwiązaniu powietrze wpada i chłodzi się pod ziemią,natomiast przy tym glikolowym to nie do końca potrafię sobie to wyobrazić :)
odpowiedz
Odpowiedź do martusia91
Data dodania: 2018-08-05 09:44:25
Tak, 2 albo 3 razy wysłałem ale zostawiłem 1 właściwy. Niestety mojabudowa.pl ma to do siebie, że właściciel bloga gdzie jest dany komentarz widzi więcej niż autor posta i mamy taką sytuację, że ja swoich postów nie widzę wcale a Ty jeszcze tak ;) Inni blogowicze też go nie zobaczą :)
odpowiedz
Odpowiedź do marchos87

Rekuperacja etap 1

Blog:  marchos87
Data dodania: 2016-06-06
wyślij wiadomość

Rownolegle z ogrodzeniem ekipa z rekuperatory.pl zaczęła prace nad instalacją.

Praca podzielona jest na kilka etapów rozlozonych w czasie. Pierwszym etapem było rozłożenie rur od rekuperacji na strychu.

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

Praca zajęła 3 dni, z tym ze wykonywał to 1 człowiek.  Trochę się zdziwiłem bo myślałem ze będzie to przynajmniej ekipa złożona z 2 osób.  Zastrzeżeń żadnych nie mam. 

Następny etap to podłączenie rekuperatora i uruchomienie instalacji. Ale na to jeszcze przyjdzie nam trochę poczekać 



10Komentarze
dirkbud  
Data dodania: 2016-06-06 14:32:47
pytanie
chciałbym spytać czy otwory w stropie pod rury były wiercone tuż przed montażem? pozdrawiam
odpowiedz
Data dodania: 2016-06-06 14:54:11
Dostałem wytyczne dawno wiec przed zalaniem stropu wsadziłem rury kanalizacyjne i nie było trzeba wiercic
odpowiedz
Odpowiedź do dirkbud
toperra  
Data dodania: 2016-06-10 14:09:33
jaki rekuperator?
jaki rekuperator będziesz miał montowany? mi moja ekipa z którą się wstępnie dogadywałem poleca od http://www.bartoszwentylacja.com.pl/ koszt do 9 tys. zł ma być za niego.
odpowiedz
Data dodania: 2016-06-10 14:22:00
Aeris 350 czy jakoś tak
odpowiedz
Odpowiedź do toperra
Data dodania: 2016-08-02 23:55:38
Jaki koszt montazu w waszym domku, my mamy 90 mkw uzytkowej i jedna firma dala mi wycene na 7 tys a druga na 9 tys. Tez budujemy na slasku.
odpowiedz
Data dodania: 2016-08-03 10:20:10
Jeżeli te ceny to z rekuperatorem to tanio. Ja za cslosc 18,5tys
odpowiedz
Odpowiedź do sylwunia
Data dodania: 2016-08-03 12:25:19
7 tyś to sama robocizna, rekuperator drugie tyle ( w zależności jaki wybierzemy)
odpowiedz
Odpowiedź do marchos87
Data dodania: 2017-11-26 23:30:12
A jak ociepliliscie strop?
odpowiedz
Data dodania: 2017-11-27 01:05:17
Około 35 cm wełna. Pierwsza warstwa do rurek z reku. A później jeszcze 10 cm ponad i podłoga na legarach drewniana. Jak będę miał jakieś zdjęcia to podeślę na bloga.
odpowiedz
Odpowiedź do sylwunia
Data dodania: 2017-11-27 15:00:25
Bardzo dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam.
odpowiedz
Odpowiedź do marchos87
marchos87
ranga - mojabudowa.pl lider
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 437281
Komentarzy: 1826
Obserwują: 224
On-line: 9
Wpisów: 216 Galeria zdjęć: 980
Projekt DOM W NERINACH 4
BUDYNEK- dom wolno stojący , parterowy bez poddasza bez piwnicy
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - Śląsk
ETAP BUDOWY - VII - Wykończenia
ARCHIWUM WPISÓW
2024 luty
2023 czerwiec
2023 styczeń
2022 listopad
2021 grudzień
2021 październik
2021 maj
2021 kwiecień
2021 marzec
2020 listopad
2020 październik
2020 wrzesień
2020 lipiec
2020 czerwiec
2020 maj
2020 kwiecień
2020 marzec
2020 luty
2020 styczeń
2019 grudzień
2019 listopad
2019 październik
2019 wrzesień
2019 lipiec
2019 czerwiec
2019 maj
2019 kwiecień
2019 marzec
2019 luty
2019 styczeń
2018 grudzień
2018 listopad
2018 październik
2018 wrzesień
2018 sierpień
2018 czerwiec
2018 maj
2018 kwiecień
2018 marzec
2018 luty
2018 styczeń
2017 grudzień
2017 wrzesień
2016 grudzień
2016 listopad
2016 październik
2016 wrzesień
2016 sierpień
2016 czerwiec
2016 maj
2016 kwiecień
2016 marzec
2016 styczeń
2015 grudzień
2015 listopad
2015 październik
2015 wrzesień
2015 sierpień
2015 lipiec
2015 czerwiec
2015 maj
2015 kwiecień
2015 marzec
2015 luty
2015 styczeń
2014 grudzień
2014 sierpień
2014 lipiec

OBECNIE NA BLOGU
2 niezalogowanych użytkowników