Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

wpisy na blogu

ZACZYNAMY

Blog:  marchos87
Data dodania: 2015-08-26
wyślij wiadomość

Szczerze to myślałem że odlozymy wszystko na przyszły rok ale okazało się jednak, że ciśniemy do przodu przed zimą. Dzisiaj geodeta na działce wytyczyl budynek a w czwartek ma wjechać koparka. Niestety zdjęć nie mam bo od budowy dzieli mnie jedyne 1834km a Teść nie posiada zaawansowanego sprzętu fotograficznego więc póki co zdjęć nie ma :P (chyba że skontaktuje się z przyszłym sąsiadem i z balkonu strzeli kilka fot :))  

Ekipa od fundamentów po strop bez dachu ściągnie ze mnie około 35tys. Razem z dachem mam nadzieję zmieścić się w 50tys. Dodatkowo muszę dopytać o ocieplenie  fundamentów. Ciężko mi z tym, że nie mogę osobiście przypilnować ekipy a Treść nie ma prawa jazdy i dojazdy na budowę będą niczym wrzody na tylnej części ciała ale jak mus to mus. 


Trzymajcie kciuki i do usłyszenia. 

2Komentarze
Data dodania: 2015-08-26 10:48:38
No to trzymam kciuki :) i powodzenia!
odpowiedz
madic27  
Data dodania: 2015-08-26 11:13:05
my na nasza budowe mamy 2000 km z tym ze tata to budowlaniec i ma sprzet fotograficzny:-) Dacie rade! pozdrawiam...
odpowiedz

Kilka spraw organizacyjnych

Blog:  marchos87
Data dodania: 2015-08-23
wyślij wiadomość

Witam wszystkich !!!

Dobre wiadomości są takie, że najprawdopodobniej będziemy zaczynać budowę niebawem !!! A co za tym idzie muszę wrócić do tematu i poprzeglądać projekt i sprawdzić parę rzeczy :)

blog budowlany - mojabudowa.pl

Póki co to mam pytanie - W projekcie wysokość od poziomu 0 do sufitu wyności 288cm. Są zastosowane grzejniki tradycyjne. Czy w momencie instalacji ogrzewania podłogowego (bedzie w całym domu) trzeba wziąć jakieś poprawki na wysokości? Tak samo wysokość otworu na drzwi w domu jest 208cm - czy jak się robi podłogówkę to tą wysokość trzeba trochę zwiększyć ? 


Podłoga na gruncie:
- Terakota

- 7cm wylewna cementowa, zbrojona siatką z drutu Φ3/10 cm

- 15cm styropian EPS 100

- 2x folia PE min 0.3mm 

- 10cm Beton C12/15

- Podsypka żwirowo piaskowa - min 20cm


Czy ogrzewanie podłogowe zalewa się dodatkową wylewką, już na tę wylewkę 7cm ? czy z tej trzeba coś odjąć itd. 


Dzięki za odpowiedzi :)

2Komentarze
Data dodania: 2015-08-23 17:05:05
Rurki ogrzewania podłogowego zalewa się tymi 7cm wylewki co masz w projekcie. Nic nie musisz zmieniać.
odpowiedz
Data dodania: 2015-08-23 17:29:24
OK, mam to. Czyli gość od fundamentów kończy pracę na chudym betonie a końcowe wylewki już robi się później :)
odpowiedz
Odpowiedź do niebieska

Stoimy w miejscu :(

Blog:  marchos87
Data dodania: 2015-07-20
wyślij wiadomość

No a u Nas dupa :( Nic się nie dzieje - jedyne co to postawiłem na działce garaż blaszany. 

Niby wszystko gotowe ale nie ma się komu za to zabrać. Dostałem kilka wycen od firm budowlanych - jedna 44tys z ociepleniem fundamentu ale bez dachu, druga 48tys z dachem ale bez ocieplenia fundamenu. Myślałem, że wyceny przez firmy będą troszkę tańsze bo dom niby nie duży (wg. powierzchni), a tu się okazało, że parterówka to większy fundament, więcej ścian i większy strop - więc i cena większa ;) Kuzyn właśnie buduje dom prawie 150m2 pow. użytkowej i firma wyceniła robociznę na 47tys (to ta co u mnie na 48tys)

No i tak czekamy, aż coś się zacznie dziać. Dalej nie wiemy czy będzie firma czy sys. gospodarczy ...


Jedyne co to działka skoszona :)


blog budowlany - mojabudowa.pl


blog budowlany - mojabudowa.pl


blog budowlany - mojabudowa.pl


6Komentarze
Data dodania: 2015-07-20 14:37:17
To u nas najtaniej 30 tyś . od stanu zero do szczytów.
odpowiedz
Data dodania: 2015-07-21 00:03:45
A to 30tys. to razem z dachem czy mury do szczytów ? Tez nie mało sie wydaje.
odpowiedz
Odpowiedź do magdaelka
Data dodania: 2015-07-20 17:17:22
Może spróbuj wycenić osobno ekipę od murowania a osobno dekarzy.
odpowiedz
Data dodania: 2015-07-21 00:10:53
Generalnie to teść ma sie zająć organizacja ekip (znajomych z fuch) no i tak jeden znajomy ma robic dach za 11 tys. Jakiś inny znajomy mury a jeszcze ktoś inny fundamenty. Niby ma byc taniej ale nie wiem ile to może tak potrwać. Teść nie ma prawa jazdy, nas nie ma na miejscu i ta bezradność mnie rozbraja. Juz dzwonilem do geodety. Przesłałem skany, mozna by sie umawiać na tyczenie budynku a tu rodzina w PL akurat zajęta, telefonu nie odbierają itp. Taka robota przez pośrednika a nie bezpośrednio przeze mnie doprowadza mnie to szału ... No ale nic na to nie poradzę.
odpowiedz
Odpowiedź do aga--opalek
Data dodania: 2015-07-20 17:34:17
Cena dość wysoka jak na taka powierzchnie , nasz wykonawac wycenił nam na 45 tys od fundamentow po dach
odpowiedz
asmat  
Data dodania: 2015-07-21 15:44:10
Co do cen to się nie wypowiem, ale myślę, że lepiej zapłacić trochę więcej za ekipę jeżeli jest sprawdzona, niż wziąć najtańszą. Oczywiście wysokość wynagrodzenie nie zawsze idzie z jakością usług, ale polecenie od zaufanej to już dość dużo daje do myślenia :)
odpowiedz

No i prąd juz w granicy :)

Blog:  marchos87
Data dodania: 2015-06-11
wyślij wiadomość

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

Po przyjeździe na dzialke okazało sie ze stoi juz skrzynka  z prądem. Sami nie wiedzieliśmy kiedy będzie to robione. Myślałem ze mam jeszcze czas a chciałem zaznaczyć palikami gdzie maja ja wsadzić a tak to będziemy musieli nieco odsunąć sie z brama. Ale mysle ze damy radę :) dzisiaj jeszcze przyjechał pan rolnik i skosił trawsko kosiarka rotacyjna. Po zeszłorocznych próbach koszenia kosami spalinowymi w tym roku wolałem zapłacić 150 zł i ktoś to zrobił dużo szybciej i sprawniej :) 

Od. Współczuje panom kopania w drodze wew. Chyba wykopali wszystko co mogli sobie wyobrazic :) 




Urlop w domu :) czyt. PL

Blog:  marchos87
Data dodania: 2015-06-09
wyślij wiadomość

Witam wszystkich.

W Sobotę przyjechaliśmy do PL na 3 tyg. urlop i postanowiliśmy załatwić kilka spraw. 

Wczoraj odebrałem projekt, ostęplowany i zatwierdzony przez wydział architektury, z decyzją prawomocną na pozwolenie na budowę, papiery o przejeciu budowy przez kierownika, dzisiaj zawiozłem dziennik budowy a jutro mam mieć wszystko gotowe od kierownika do odebrania i złożenia w urzędzie, później 7 dni i można zaczynać :)

Jedno mnie tylko zastanawia, czy 1800zł netto za kierownika to cena normalna? Będzie do prawie 2200 brutto. Widziałem, że inni użytkownicy bloga mieli w kosztach budowy wpisane 1000-1500zł za kierownika. 

blog budowlany - mojabudowa.pl


Kierownikiem budowy będzie Pan właściciel firmy architektonicznej w której robiliśmy adaptację i wszystkie sprawy papierkowe. Adaptację robił jego syn. 

Co do ekipy budowlanej:
Znajomy Teścia kończy budowę, powiedział, że jak dostanie 2 pomocników to wymurowanie domu do stanu "pod dach" zrobi spokojnie. Jako, że teść na emeryturze powiedział, że może być pomocnikiem a drugiego sobie znajdzie. Na czas budowy wracamy do UK więc ja nie będę pomagał w budownie :( 

Koszt takiej zabawy wycenił na 12 tys zł bez dachu. Nie wiem czy to dobrze ale źle chyba nie jest ? Byłem kilka dni u mojego kuzyna który już ma zalaną dekę i wszystko sprawnie idzie firmą, 3-5 osob - szybka ekipa ale zapłacił za SSZ 47tys dla ekipy. Więc moje 12 tys + 2 pomocników wydaje się całkiem spoko :)


Pozdrowienia :)

14Komentarze
marcelina
Data dodania: 2015-06-09 11:00:38
My za kierownika płaciliśmy jednorazowo 1600, wcześniej ta sama osobo robiła adaptacje. Cenę za mury masz świetną, zaklepuj majstrów ;)
odpowiedz
Data dodania: 2015-06-09 11:36:48
Właśnie też mi się wydawało że te 12 tys to jest ok, ale nie mam pojęcia co ten Pan jest w stanie zrobić itd.
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
marcelina
Data dodania: 2015-06-09 20:17:44
My za mury mamy jakieś 22 tys.. za dach chyba 13 w tym podbitka, 130 m2, dach dwuspadowy z 1 lukarną, budujemy z ceramiki w małopolsce. U nas to bardzo dobra cena. Za to samo mieliśmy najdroższą ofertę chyba 55 w sumie.
odpowiedz
Odpowiedź do marchos87
busdriver80
Data dodania: 2015-06-09 11:08:37
Moje doswiadczenie... Stawialem pierwszy dom 10 lat temu. Muraze to wujkowie plus tato, pomocnik i ja. Skończyło sie awanturami, wojnami i obraza na kilka lat bo ja sie nie znam i nie bede uczył fachowcow jak cos robic, a ze swoje lata mieli to nowosci technicznych nie akceptowali. To byl horror...ale tanio. Teraz buduje znow. Tez mieszkam w UK i wzialem firme. 35tys od fundamentów po dach. Tato tylko patrzyl i nadzorowal. Mam gwarancje na piśmie na dom, 3 lata ale jest. Zero konfliktow i moglem marudzic, i WYMAGAC. Jakosci, punktualnosci, trzeźwości. Takze zdecydowanie polecam obca firme i spokoj. Stac was na to... a spokoj bezcenny.
odpowiedz
Data dodania: 2015-06-09 11:38:12
Na pewno jest szybciej ekipą i możesz wymagać, ale cena kusi. Za 35 tys nie znajdę ekipy chyba, że jakąś miernotę.
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
busdriver80
Data dodania: 2015-06-09 12:54:21
doczytalem ze 12 tys masz bez dachu...czy to tanio, no nie wiem. strasznie duzy ten domek nie jest i bardzo skomplikowany tez nie wiec wyadaje mi sie ze kolo 35-38 tys to max. dowiedz sie ile dasz za dach za postawienie. ja 35tys dałem z dachem, fakt ze blacha bo do dachówki musiałbym dołożyć. jakosci ekipy nie ocenia sie po cenie, ja moją widziałem na budowie u nas niedaleko wiec ich wziałem, a że i wycenili na tyle to plus dla mnie.
odpowiedz
Odpowiedź do marchos87
Data dodania: 2015-06-09 18:56:23
Oto projekt mojego kuzyna. Ekipa wyliczyła mu 47 tys za ten dom. http://www.m.studioatrium.pl/projekty-domow/S-GL-634-Astra,691.html
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
busdriver80
Data dodania: 2015-06-09 19:59:12
Ja buduje ten domek. Tak jak mowie. 35tys. Fakt ze chcial wyludzic cos wiecej potem ale sory...umowa. http://www.domywstylu.pl/projekt-domu-ambrozja.php A pytanie...gdzie budujecie? Bo to ma wplyw na cene... Ja wiem ze tanio kazdy by chcial. Chce tylko przestrzec przed konsekwencjami jakie mialem ja... nie masz racji, nie znasz sie, nie bedziesz nas uczyl...no i nie powiesz nic bo rodzina itd...a potem skloceni na koniec...czasami nie warto po prostu.
odpowiedz
Odpowiedź do marchos87
busdriver80
Data dodania: 2015-06-09 19:59:52
Ja buduje ten domek. Tak jak mowie. 35tys. Fakt ze chcial wyludzic cos wiecej wykonawca potem ale sory...umowa. http://www.domywstylu.pl/projekt-domu-ambrozja.php A pytanie...gdzie budujecie? Bo to ma wplyw na cene... Ja wiem ze tanio kazdy by chcial. Chce tylko przestrzec przed konsekwencjami jakie mialem ja... nie masz racji, nie znasz sie, nie bedziesz nas uczyl...no i nie powiesz nic bo rodzina itd...a potem skloceni na koniec...czasami nie warto po prostu.
odpowiedz
Odpowiedź do marchos87
Data dodania: 2015-06-10 08:45:39
Pierwsza oferta za dach splynela na maila dziś rano. Dachówka BRAAS TURMALIN, dachu 208m2 cena kompletna z robocizna wszystkimi materiałami konstrukcja dachu i ekipa certyfikowana BRAAS, do tego orynnowanie. 64tys netto. No ale ta dachówka dość droga wiec i cena wyższa.
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
Data dodania: 2015-06-09 12:39:10
U nas 1500 za kierownika - pewnie każdy ma swoje własne ,,stawki". :)
odpowiedz
Data dodania: 2015-06-09 15:22:09
12 tyś to taniocha mi się wydaje..... my budujemy sami też z UK i jak narazie mamy płyte fundamentową zrobioną przez męża a w Lipcu wraz z mężem będe stawiać ściany heh ot takie duże lego dla dorosłych :D
odpowiedz
busdriver80
Data dodania: 2015-06-09 16:03:23
Zauwaz ze 12tys to za 1 osobe. Dolicz pomocnikow i koszt postawienia dachu. Jak nie masz za free tescia lub kogos za free to dolicz jeszcze 2 osoby...
odpowiedz
Odpowiedź do nati1989
Data dodania: 2015-08-23 17:16:18
To ja pobiję wszystkich nasz kier bud swój dozór wycenił na 3300 i to po znajomości więc nie macie co narzekać. Ale plus był taki że do zakończenia dachu był na nasze zawołanie , a że miał złe doświadczenia z naszą ekipą to pilnował ich w sposób szczególny :-). Więc my spaliśmy spokojnie , a to bezcenne.
odpowiedz
marchos87
ranga - mojabudowa.pl lider
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 437281
Komentarzy: 1826
Obserwują: 224
On-line: 9
Wpisów: 216 Galeria zdjęć: 980
Projekt DOM W NERINACH 4
BUDYNEK- dom wolno stojący , parterowy bez poddasza bez piwnicy
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - Śląsk
ETAP BUDOWY - VII - Wykończenia
ARCHIWUM WPISÓW
2024 luty
2023 czerwiec
2023 styczeń
2022 listopad
2021 grudzień
2021 październik
2021 maj
2021 kwiecień
2021 marzec
2020 listopad
2020 październik
2020 wrzesień
2020 lipiec
2020 czerwiec
2020 maj
2020 kwiecień
2020 marzec
2020 luty
2020 styczeń
2019 grudzień
2019 listopad
2019 październik
2019 wrzesień
2019 lipiec
2019 czerwiec
2019 maj
2019 kwiecień
2019 marzec
2019 luty
2019 styczeń
2018 grudzień
2018 listopad
2018 październik
2018 wrzesień
2018 sierpień
2018 czerwiec
2018 maj
2018 kwiecień
2018 marzec
2018 luty
2018 styczeń
2017 grudzień
2017 wrzesień
2016 grudzień
2016 listopad
2016 październik
2016 wrzesień
2016 sierpień
2016 czerwiec
2016 maj
2016 kwiecień
2016 marzec
2016 styczeń
2015 grudzień
2015 listopad
2015 październik
2015 wrzesień
2015 sierpień
2015 lipiec
2015 czerwiec
2015 maj
2015 kwiecień
2015 marzec
2015 luty
2015 styczeń
2014 grudzień
2014 sierpień
2014 lipiec

OBECNIE NA BLOGU
5 niezalogowanych użytkowników
Statystyki mojabudowa.pl
Liczba blogów: 67145
Liczba wpisów: 222813
Liczba komentarzy: 903600
Liczba zdjęć: 681154
Liczba osób online: 573
usuń reklamy
Top 100 blogów

sprawdź listę 100 najczęściej odwiedzanych blogów.

sprawdź teraz
200 zł rabatu + dostawa gratis.
mojabudowakupon rabatowy