Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

wpisy na blogu

Wysokość pomieszczeń mieszkalnych

Blog:  marchos87
Data dodania: 2015-09-30
wyślij wiadomość

Zaciekawiła mnie jedna kwestia. 

Większość domów, na blogach które obserwuję ma wysokość od fundamentu do wieńca na 11 pustaków, a u nas jest na 12. Przeliczając to średnio na 25cm da nam to około 3m. Później styro i wylewki to będzie jakieś 2,75m

Pytanie czy ja mam za wysoko czy inni mają za nisko :) 

Taka interpelacja na dzisiejsze popołudnie :)

No i jeszcze kwestia ciepła które ucieka do góry. 

blog budowlany - mojabudowa.pl


21Komentarze
wjablonkach2
Data dodania: 2015-09-30 15:03:45
Nie mam pojęcia jak to jest:)Ale czy w parterówkach sufit przeważnie nie jest robiony ciut wyżej?
odpowiedz
Data dodania: 2015-09-30 15:10:31
Nie wiem :) Nie zgłębialiśmy tego tematu wcześniej. Może nieco jest, poza tym w salonie nie mamy sufitu tylko stropodach na ponad 3,8m więc tam będzie wysoko, ale nie wiem jak to jest w normalnych pomieszczeniach :)
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
wjablonkach2
Data dodania: 2015-09-30 15:24:35
Niektórzy mówią, że sufit nizszy to niższe koszty ogrzewania, ale wyobrażasz sobie duży salon z niskim sufitem? :) ja nie, bo miałabym wrażenie, że spadnie mi na głowę :D wyzszy sufit moim zdaniem lepiej wygląda i jak ktos chce poszaleć z lampami to ma większe pole do popisu :)
odpowiedz
Odpowiedź do marchos87
Data dodania: 2015-09-30 15:46:13
W domu w UK gdzie mieszkamy, jest sufit na wyciągnięcie ręki :| jakieś 2.3m ... Anglicy to mają poczucie humoru w budowlance :)
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
wjablonkach2
Data dodania: 2015-09-30 18:31:27
to ja mając 178 cm stając na palcach, uderzałabym głową w sufit ;))
odpowiedz
Odpowiedź do marchos87
wiliam  
Data dodania: 2015-09-30 15:24:35
U nas jest tak samo w wysokościami i tez sie zastanawialismy czy nie sciagnac jednej warstwy, a dom mamy z poddaszem używtkowym wiec to chyba nje chodzi o fakt parterówki.. sama chcialabym wiedziec :P może nowa szkola" tak uczy projektantów , a może to takie projektanty co u nas powierzchnie dachu policzyli za malo o 50m2 :/ Ostatecznie zostalismy przy oryginalnych wysokosciach. Jak beda wylewki, na suficie można regipsami poczarować , jakies, wypusty zoswietleniem i bedzie git :)
odpowiedz
Data dodania: 2015-09-30 15:42:57
Może to dlatego mi się wydaje bardzo wysoko, bo mieszkanie w którym obecnie mieszkamy ma sufity na jakieś 2.3m (spokojnie dosięgam sufitu ręką a mam 1,8m)
odpowiedz
Odpowiedź do wiliam
Data dodania: 2015-09-30 15:38:49
U nas wyszlo 2,70 na dole i 2,80 na gorze z czego na gorze zrobimy chyba 2,60... :) u nas wyszlo tak...i mam nadzieje,ze bedzie ok :)
odpowiedz
kinka
Data dodania: 2015-09-30 16:51:53
U nas niestety jest za nisko,panowie dali za mało o jeden pustak i na gotowo 250cm na dole salon ma 38m + kuchnia i hol i czuć tych brakujących 5-10cm,ale nie jest tragicznie.Myślę że 275cm to maksimum.
odpowiedz
Data dodania: 2015-09-30 16:59:36
My mamy 2,70 na gotowo, cyrkulacja powietrza jest lepsza, poddasze też zrobiliśmy na taką wysokość i jest bardzo przyjemnie :)
odpowiedz
wjablonkach2
Data dodania: 2015-09-30 18:34:02
to ja mając 178 cm, stając na palcach uderzałabym głową w sufit ;))
odpowiedz
wjablonkach2
Data dodania: 2015-09-30 18:35:35
mój komentarz był oczywiście to tych 2,3m :)
odpowiedz
Data dodania: 2015-09-30 22:28:17
Spoko, domyślilem się :) no jak ja bym podskoczyl to mógłbym głowę rozbić :D
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
Data dodania: 2015-09-30 20:11:48
U nas jest 2.85m na gotowo. Na poddaszu nie robiliśmy poziomych sufitów tylko płyta gipsowo kartonowa pod kalenicę. Nieco obawiałem się tego rozwiązania. Mam wszędzie podlogówkę i ani jednego grzejnika konwekcyjnego. Dom jest ciepły, proporcje pomieszczeń wyglądają świetnie. Osoby nas odwiedzające mówią, że mamy bardzo przestrzennie ale bez efektu hali magazynowej. Wysokość można niwelować sufitami podwieszanymi, nie da się natomiast podnieść zbyt niskich stropów.
odpowiedz
Data dodania: 2015-09-30 21:50:19
U nas na gotowo ma być 2,7-2,75
odpowiedz
Data dodania: 2015-10-01 20:26:45
w projekcie jest podana wysokosc pomieszczeń wiec wykonawca powinien sie tego trzymac.Ale problem pojawia sie wtedy, gdy trzeba dociąć powłowke pustaka, a nie ma czym:)
odpowiedz
Data dodania: 2015-10-01 22:07:16
No i właśnie dletego u mnie w garażu położyli pustaki 11,5cm na płasko ...
odpowiedz
Odpowiedź do julia--2015
madic27  
Data dodania: 2015-10-02 19:18:07
im wyzsze pomieszczenie tym lepiej,wiadomo nie za wysoko ale wyzsze lepsze niz za niskie.My w projekcie mamy na gotowo 2.56 ale chciałbym min. 2.6 z tym ze wtedy beda widoczne podciagi ( mozna je ładnie obrobic) a jak bedzie 2.56 to wtedy rowny sufit.Wasza wysokosc jest jak najbardziej okey:-) pozdrawiam...
odpowiedz
Data dodania: 2015-10-03 17:29:18
Madic kuzyn mojego męża ma w domu (salon, jadalnia) 2 podciągi. Wcale nie rzucają się w oczy :) Lepszy wg mnie podciąg niż niskie pomieszczenie :)
odpowiedz
Odpowiedź do madic27
madic27  
Data dodania: 2015-10-08 14:02:19
chyba pojdziemy tą drogą:-) pozdrawiam...
odpowiedz
Odpowiedź do po-prostu-my
Data dodania: 2015-10-05 19:39:20
Zamiast podciagu czasami mozna zrobic nadciag i mamy rowny sufit
odpowiedz
Odpowiedź do madic27

W oczekiwaniu na ekipę od stropu

Blog:  marchos87
Data dodania: 2015-09-28
wyślij wiadomość

No i od tygodnia nic się nie dzieje na budowie.

Czekamy na ekipę która skończy to czego poprzedni majstrzy nie zrobili 

W międzyczasie dostałem jeszcze kilka zdjęć bardziej ogólnych. Więc tak :

Tutaj widać domek od strony wjazdu na działkę. Dom wydaje się być całkiem spory, może to dlatego że na działce jest lekki spadek i od strony garażu jest przy samej ziemi a przeciwlegly bok jest wyżej ponad pół metra. 

blog budowlany - mojabudowa.pl


Dalej mam zdjęcie garażu. Na wysokości komina pójdzie jeszcze ścianka działowa w poprzek. Z tyłu powstanie nie za duża kotłownia. Sam garaż nie wydaje się za duży...  


blog budowlany - mojabudowa.pl

Dalej jest zdjęcie zrobione od wejścia do domu w stronę salonu. Dziura na wprost to miejsce na moje przeszklenie ma południowa stronę. lub drzwi jak kto woli będą miały 372x230. Powinno to fajnie wyglądać 


blog budowlany - mojabudowa.pl


No i jeszcze jedno na cześć sypialna. Tutaj powstaną 3 pokoje i łazienka. Nie za duże ale wystarczające. Zdjęcie od przejścia z salonu/jadalni 


blog budowlany - mojabudowa.pl


Możliwe że ekipa od stropu zacznie pracę w tym tygodniu. Mam nadzieję że pójdzie szybko i sprawnie :)

POZDRAWIAM :) 

Ps. Dzisiaj na nocce mieliśmy piękny widok na czerwony księżyc :) zdjęcie mam tylko z komórki ale już są fajne zdjęcia na necie :) 


blog budowlany - mojabudowa.pl


Okno tarasowe - decyzja :)

Blog:  marchos87
Data dodania: 2015-09-25
wyślij wiadomość

No i po długich rozmyślaniach, postanowiliśmy, że ważniejsze dla nas będą współczynniki przenikania ciepła i chyba zdecydujemy się na Oknoplast Winergetic Premium Passive - Uw=0,67.

Może będę żałował, że nie ma HS-a, ale oszczędności na ogrzewaniu są dla mnie ważniejsze. A myślę, że tak czy tak przeszklenie będzie wyglądało ładnie :)blog budowlany - mojabudowa.pl

13Komentarze
Data dodania: 2015-09-25 19:13:24
Mamy te okna ☺ niczego nie będziecie żałować słowo ☺
odpowiedz
maud79  
Data dodania: 2015-09-25 19:29:48
a zrobiłeś wycenę na te okna ? Ja zrobiłam rok temu i wyszło o 10 tys więcej od winergetik premium. w premiu masz na szybę współczynik 0,5 u a na okno im większ tym mniej. np 0,9 sprawdzę pużniej jeśli cię zainteresuję . Dałbym te hs siostra ma super. A zaoszczędzoną kasę zainwestowała w inne miejsce w domu wymagające rozwiązań energooszczędnych. Bo wg. mnie zysk z mniejszego u w passiwach jest niewspółmierny do poniesionych kosztów.
odpowiedz
Data dodania: 2015-09-25 19:47:31
Zobacz sobie, to kawałek mojej wyceny. http://pl.tinypic.com/r/2ur775u/8
odpowiedz
Odpowiedź do maud79
maud79  
Data dodania: 2015-09-25 19:52:32
jeśli to jest cena jednostkowa za jedno takie okno to ja za tej samej wielkości okno tarasowe płaciłam 2500 zł z tymi wszelkimi rabatami w cenie był ten biały profil, profil koniecznie ci zalecam
odpowiedz
Odpowiedź do marchos87
Data dodania: 2015-09-25 19:38:43
Przepraszam machlam się mamy winergetic premium bez passive bo się nie opłacało a tak jak powiedział maud79 ten współczynnik różni się wielkościach okien
odpowiedz
Data dodania: 2015-09-25 19:52:09
Zobaczymy dokładnie co wyjdzie, Ale muszę też liczyć się z kasą bo ucieka szybciej niż myślałem :) A tak czy tak najlepsza wersja pasywna jest o ponad 5 tys tańsza niż przesuwne.
odpowiedz
Odpowiedź do wellington
maud79  
Data dodania: 2015-09-25 19:55:16
siostra zamiast okno tarasowe 3 drzwiowe dała 6 tys hs winergetik premium montaż w tym roku
odpowiedz
Odpowiedź do marchos87
Data dodania: 2015-09-25 20:08:15
Ciekawi mnie jeszcze, czy jak bym chciał zrobić przesuwne, ale podzielone na 3 przeszklenia a nie na 2, to czy cena była by niższa?
odpowiedz
Odpowiedź do maud79
maud79  
Data dodania: 2015-09-25 20:29:23
albo jedną kwaterę zrobić stałe szklenie a 2 hs, czyli twoje 370 podzielić na 3
odpowiedz
Odpowiedź do marchos87
maud79  
Data dodania: 2015-09-25 19:56:20
d
dokładnie nie ma co szaleć :)
odpowiedz
Odpowiedź do marchos87
maud79  
Data dodania: 2015-09-25 20:31:30
i 1/3 byłaby stałe szklenie oraz do tego na 2/3 hs
odpowiedz
Data dodania: 2015-09-25 21:11:31
Rozumiem Twoje dylematy i wybór. Ja też wstępnie myślałam o HS-ach ale zrezygnowaliśmy bo z kolei stwierdziliśmy że chcemy mieć możliwość całkowitego otwarcia drzwi na taras a przy HS tylko część z nich się otwiera. Nasze drzwi nie są tak szerokie żeby to miało sens. No i druga sprawa to cena. Po wycenie wiem że ok 6 tys. zostanie nam w kieszeni a tak jak Ty widzę że kasa ucieka jak szalona i nawet na tym etapie nie ma na czym oszczędzić!
odpowiedz
Data dodania: 2015-09-25 22:32:59
najważniejsze że decyzja podjęta. a co do dylematów i wyborów budowlanych to z pewnością jeszcze nie jeden przed wami. Powodzenia
odpowiedz

Drzwi Tarasowe - przesuwne czy nie ???

Blog:  marchos87
Data dodania: 2015-09-22
wyślij wiadomość

Witam. 

Jakie macie w swoich domach drzwi tarasowe? 

U nas w projekcie jest komplet drzwi tarasowych, ale nie są to przesuwne. Zastanawiam się czy lepiej nie zmienić tego na drzwi przesuwne? Wysłałem zapytanie do firmy Vetrex i Oknoplast, Vetrex odesłał propozycję na drzwi przesuwne, ale cena lekko mnie zszokowała :) prawie 13tys zł. 

Ooo.. w międzyczasie pisania posta, zobaczyłem wycenę z oknoplastu na mojej poczcie :) Już Wam pokazuję :)


Drzwi przesuwne HST:


Oknoplast - 12,714.93zł brutto (Uw=1.10)

Vetrex - 13,127.93zł brutto (Uw=0.98)


Nie wiem czy warto wydać tyle pieniędzy na przesuwne drzwi tarasowe czy lepiej zostać przy opcji za 5 tys czyli 4 skrzydeł tarasowych (otwierano-uchylnych)

Wiem że przesuwne wyglądają bombowo ale czy są warte swojej ceny? Z drugiej strony, jak za kilka lat będę siedział w salonie i mówił..."A mogłem zabrać te przesuwne, ale trudno" No i teraz stoję między młotem a kowadłem. Czy słuchać serca czy rozumu ? :)

Drzwi są MEGA !!! U nas wyglądało by to mniej więcej tak - zdjecie znalazłem na google. U nas wymiar 372x230 (cała ściana w salonie od ogrodu ma 390cm) - chyba podobny jak na tych zdjęciach


blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl


A tak wyglądają drzwi które są w wizualizacji w projekcie:
Jak widać są 3 słupki a w przesuwnych byłby tlyko 1, co za tym idzie więcej szyby.

blog budowlany - mojabudowa.pl




Pozdrawiam

26Komentarze
madic27  
Data dodania: 2015-09-22 20:08:24
cena zabija ale ja jednak bym poszedł w suwanke i jeszcze mozna w Vetrex dobrac elektryke-okno samo sie zamyka. To moje zdanie. Nasza suwanka ma 180 cm szerokosci cena ok.4 tys zł. Pozdrawiam,,,
odpowiedz
Data dodania: 2015-09-22 20:51:15
Nie, no elektryka to już za dużo :) Sam nie wiem na co się zdecydujemy, dziecko w drodze - będą wydatki :D No a poza tym mając wentylację mechaniczną z GWC okno i tak nie będzie za często otwarte ...
odpowiedz
Odpowiedź do madic27
zebra  
Data dodania: 2015-09-22 20:16:03
U nas hs 3970x2270 kosztował 11 tys bez montażu w Vetrexie. Jest fajny i robi wrażenie:) ja go wymyśliłam, a mąż tak się napalił, że nie było mowy o innej opcji:) teraz tak się czasem zastanawiam czy było warto wywalić tyle kasy i sama nie wiem:) pozdrawiam
odpowiedz
Data dodania: 2015-09-22 20:53:15
Już obejrzałem Wasze okna :) wyglądają bardzo ładnie, te ceny co podałem to ceny z montażem z Vetrexu, Nie wiem tylko czy ekipy poprawnie wykonują ciepły montaż. No i sam nie wiem czy montaż robi odczuwalną różnicę?
odpowiedz
Odpowiedź do zebra
Data dodania: 2015-09-22 20:43:51
Nam projektant takie drzwi odradził, jako że podobno mogłyby się wypaczać czy psuć. Okna to i tak inwestycja na pewnie jakieś 10 lat i będzie trzeba wymieniać, więc to nie tak, że wstawiasz raz i już nie wymienisz. Ja bym nie dołożyła tych 7 tys. , ale to już chyba kwestia jaki macie budżet :)
odpowiedz
Data dodania: 2015-09-22 20:48:10
Przy dużych drzwiach bardziej sie wypacza rozwierne niż suwane.
odpowiedz
Odpowiedź do nowydomstefana
Data dodania: 2015-09-22 20:54:33
Jeżeli teraz dalibyśmy tyle za te okna, a kiedyś by nie było na pieniędzy, to zawsze można później wstawić jakieś tańsze. A co do wypaczania to mi nikt nic takiego nie mówił.
odpowiedz
Odpowiedź do nowydomstefana
Data dodania: 2015-09-23 08:44:45
HS :)
Ja miaąłmpodobny dylemat, długo szukałam informacji na ten temat. Mam jedno okno tarasowe które ma 270cm i chciałam mieć duże przeszklenie. Drzwi otwierane tradycyjnie nie wchodziły w grę, bo musiała bym podzielić okno na 3 , oraz obok będzie stał stół więc płynne wychodzenie na taras było by niemożliwe. Więc w grę wchodziły HS albo odstawno-przesuwane, te drugie (różnica w cenie to prawie 4 tys w naszym przypadku) to jednak wypadały fatalnie, po paru latach są problemy z mechanizmem,często wyskakuje z rolek. Do samego końca miałam wątpliwości aż pojechaliśmy z mężem do salonu Vetrexu. Na wystawie od kilku lat jest HS i odstawno-przesuwane, HS otwierał się bez problemu, gładko i przyjemnie, te drugie to jakaś masakra!!! nie dość że przy oknie które na wystawie maiło 150cm miałam problem z otwarciem to jak się otworzyły to myślałam że polecą na mnie. Mechanizm latał jak "psu jajca" ! Od zdecydowalismy sie na HS :)
odpowiedz
Odpowiedź do marchos87
Data dodania: 2015-09-22 20:45:58
Jakos strasznie droga ta wycena, ale suwanki polecam z czystym sumieniem, zwłaszcza jesli chcecie miec na nich jakieś firany, albo w pobliżu bedzie stał jakiś stół etc. Pamiętajcie, że promień otwarcia drzwi tarasowych jest duży- przy suwanych nie ma tego problemu.
odpowiedz
Data dodania: 2015-09-22 20:59:26
W planie mamy zamiar zastosować rolety pionowe przesuwne. Coś w tym stylu: http://fi1.tcdn.pl/wd/firmy/13825/galeria/arr631h0-med.jpg A jak porównuję wycenę tego okna do innych to cena jest w miarę "normalna" jak na tego tupu okno. Zobacz komentarz użytkownika Zebra, wymiar prawie taki sam i cena 11 tys bez montażu. My mamy cenę z montażem więc to prawie to samo.
odpowiedz
Odpowiedź do lawenda2b-zachpom
Data dodania: 2015-09-22 22:04:43
mamy HST 3 metrowe jest świetne - kupowaliśmy zimą w promocji w OKNOPLAŚCIE może dobrze poczekac do listopada wszystkie on są wtedy tańsze ale to już montaż raczej dopiero na wiosne
odpowiedz
Data dodania: 2015-09-22 22:14:31
Nam to wszystko jedno ile musimy czekać, bo tak czy tak montaż będzie na wiosnę
odpowiedz
Odpowiedź do ewe--wysz
feriza  
Data dodania: 2015-09-23 07:03:03
Są jeszcze tańsze wersje uchylno-przesuwne my na takie się zdecydowaliśmy różnica między normalnymi uchylnymi dzielonymi na 3 (jak w naszym projekcie) a uchylno-przesuwnymi to 2000 zł za mechanizm polautomatu. Pozdrawiam
odpowiedz
Data dodania: 2015-09-23 09:36:25
aż sprawdziłem jaki my mamy wymiar HS, wygląda na to że prawie to samo: 374x225. Co do ceny to negocjuj, bo nie bardzo mi się chce wierzyć żeby przez rok cena aż tak podskoczyła (30%). Uw mam napisane 0.89. Samo okno jest kapitalne, fakt że kosztuje tyle co wszytskie pozostałe, ale my nie żałujemy - mamy oknoplast. powodzenia
odpowiedz
Data dodania: 2015-09-23 19:12:59
No na to by wychodziło. Do tej ceny już mam doliczony rabat i jeszcze jakiś rabat specjalny + montaż. Może coś się na rynku pozmieniało.
odpowiedz
Odpowiedź do groszek2
chloe  
Data dodania: 2015-09-23 21:12:26
my mamy okno w wymiarze 360/230 i nam wycenili HS razem z montażem na 13000 zł Pozdrawiam :)
odpowiedz
adziatok
Data dodania: 2015-09-23 21:31:26
Wyceń suwankę w firmie Abakus. U nas wyszło dużo taniej niż w Oknoplaście. A prezentuje się super.
odpowiedz
Data dodania: 2015-09-23 21:48:38
Pytanie jak się to ma do jakości?
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
adziatok
Data dodania: 2015-09-24 08:28:25
Jakość super. Możesz wejść na stronę tej firmy i zobaczyć jak są produkowane te okna.
odpowiedz
Odpowiedź do marchos87
Data dodania: 2015-09-23 22:21:32
My mamy przesuwne z drutexu,jesteśmy mega zadowoleni.Cena naszych drzwi 3564 zł.Pozdrawiam :)
odpowiedz
Data dodania: 2015-09-25 08:30:58
TYLKO HS :)
odpowiedz
Data dodania: 2015-09-25 09:22:43
U mnie jest przesuwka 3,6metra czyli bardzo zbliżone wielkościowo do Twojego. Powiem tak, mam typ z progiem, czyli patio..koszt ok.5 tysi..musiłabym dodać z 6 tysięcy za HSa..hmm moje okna są dobrze wyregulowane i chodzą leciutko. Wygląd jest boski, na wszystkich robi wrażenie. Przede wszystkim pasuje do reszty okien balkonowych ( jest na tym samym poziomie). Woleliśmy kupić lepszą bramę garażową, bo to jest największy otwór w domu i tu właśnie trzeba najlepiej zabezpieczyć dom. No cóż decyzja należy do Ciebie ;)
odpowiedz
Data dodania: 2015-09-29 23:50:58
Ojjj mamy ten sam problem...ale po długich przemyśleniach stwierdziłam - będzie HS. A przekonało mnie to że, nie chce załować decyzji wynikającej tylko z oszczędności finasowej.
odpowiedz
Data dodania: 2015-09-30 00:27:48
My budujemy bez kredytu i im więcej zrobimy z tego co mamy tym szybciej zaczniemy w naszym nowym domu mieszkać. No i we własnym kraju a nie na obczyźnie więc dla nas to ma znaczenie.
odpowiedz
Odpowiedź do olson--z--charakterem
Data dodania: 2015-10-08 17:13:00
Tak to jest. Jak człowiek buduje za swoje oszczędności, to jednak bardziej zwraca uwagę na każdy wydany grosik :-) Każdy funt i pens się liczy ;-) cosik o tym wiemy ;-) U nas nie chcieliśmy HS. Strata pieniędzy jak dla mnie. Ale każdy kupuje to, co uważa albo to, na co go stać. Ja różnicę finansową wolę włożyć w dalsze prace by szybciej wrócić :-) Pozdrawiam i życzę szybkiego powrotu do krau :-)
odpowiedz
Odpowiedź do marchos87
Data dodania: 2019-01-07 08:00:02
tylko przesuwane
Jak drzwi balkonowe to tylko przesuwane, są o wiele bardziej funkcjonalne, nowoczesne i wygodne. Sam takie posiadam i jestem z nich bardzo zadowolony.
odpowiedz

KOPNIAK W D. NA PRZEBUDZENIE - zmiana ekipy

Blog:  marchos87
Data dodania: 2015-09-21
wyślij wiadomość

No i oficjalnie ekipa została wyproszona z placu budowy :) 

Zaliczyli małego kopa w d...pupę 

Właściciel okazał się prostakiem i oszustem. 

Po wykonaniu murów lekko zwróciła moją uwagę kartka z podliczeniem materiałów. 

Pustaki Leier 1560szt za ponad 11 tys? WTF? Nadproza + kominy systemowe ponad 7 tys? oj coś tu śmierdzi... Zapytałem wykonawcy czy ma faktury z zakupu, odpowiedział że na rozliczenie wszystko przyniesie itd. 

No i tak dzisiaj Teść pojechał się rozliczać po wszystkich poprawkach itd. Ale wcześniej był w hurtowni zapytać o ceny materiałów i dostał wycenę, pustaki niecałe 4 zł, no i wszystko tańsze. Suma sumarum mieliśmy wg wyceny właściciela firmy dopłacić około 11 tys a po przedstawieniu naszych obliczeń Pan majster oddał nam jeszcze 800zl, powinien w sumie oddać jeszcze za niewykonalne ścianki działowe ale już nie chcieliśmy dłużej na niego patrzeć. 

A na rozliczenie nic nie przyniósł, żadnego dowodu zakupu tylko kartkę papieru z cenami... 

Na samych murach chciał nas wykonać na około 12 tys...  Masakra. 


Za kilka dni ma się pojawić ekipa na strop a później ekipa na dach. Oby już nie było więcej problemów 


blog budowlany - mojabudowa.pl



14Komentarze
mkasia  
Data dodania: 2015-09-21 16:14:12
Bardzo słuszna decyzja. A próba wyłudzenia tylu pieniędzy to już szczyt bezczelności!
odpowiedz
Data dodania: 2015-09-21 16:36:23
I właśnie dlatego my wszystkie materiały kupujemy sami:) wszędzie się dogadaliśmy z hurtowniami i mamy kontrolę nad kasą.
odpowiedz
Data dodania: 2015-09-21 18:13:55
Też bym tak robił, ale jestem 1800km od miejsca budowy ;)
odpowiedz
Odpowiedź do apw-zurawka3
Data dodania: 2015-09-21 18:45:17
Też buduję na odległość. Czasem nie jest łatwo.
odpowiedz
Odpowiedź do marchos87
Data dodania: 2015-09-21 19:59:42
Postaraj się dogadać z nablizszą hurtownią, ustal ceny mailowo i np niech teść w waszym imieniu wplaci jakas kwotę, a wykonawca będzie tylko odbierał materiały jakie Ty ustalisz ceny zdalnie. Ja ustaliłam ceny a wykonawca je tylko odbiera w moim imieniu i organizuje dostawę kiedy im potrzeba bez wydzwaniania do mnie. Jak czegoś drobnego im zabraknie też ma tylko jechać do tej jednej hurtowni.
odpowiedz
Odpowiedź do marchos87
Data dodania: 2015-09-22 01:53:16
Można było tak zrobić, ale teraz to już za późno. Został nam tylko strop i dach s później będzie Teść wykańczanie środki więc już sam będzie kupował materiały
odpowiedz
Odpowiedź do apw-zurawka3
ekodom  
Data dodania: 2015-09-21 18:42:11
Niestety budowlańcy jakiś czas temu postanowili zarabiać na materiałach . Często nasi handlowcy w terenie podczas wizyty na budowie słyszą pod nieobecność inwestora że okna drzwi i bramy już zostały zamówione .I generalnie abyśmy spadali bo to ich budowa . Potem zgłasza się Klient i zaprasza nas na pomiar okien na tę budowę co niby już wszystko było zamówione . Często jak handlowiec terenowy chce tylko zostawić materiały informacyjne katalogi itp słyszy od budowlańców ile im zapłacimy .( za tzw dobre słowo chcą 15% od wartości towaru ) Niestety tyle to my nie zarabiamy . W przypadku odmowy z naszej strony mówią ,że i tak powiedzą o naszych oknach co najgorsze, a pochwalę te od których mają działkę . Są też uczciwi budowlańcy co polecają dobry towar aby samemu niemieć kłopotów i sprawdzone firmy samemu wykazując się znajomością rynku lokalnego i to zupełnie bezinteresownie dodając nam tylko „ zróbcie swoją robotę jak najlepiej obym to ja jako główny wykonawca przed inwestorem nie świecił oczami „ To są firmy co budują własną markę we współpracy z markowymi dostawcami .Ich zyskiem jest renoma i polecenia .Są znani z uczciwości i rzetelności i to na takich wykonawców Klienci czekają w kolejce i mają pełno zleceń . A nie jak ten zwykły złodziej kopa w dupę i kupę wstydu ( choć tego typu wykonawcy niewiedzą co to wstyd ) Pozdrawiam .
odpowiedz
Data dodania: 2015-09-22 01:51:33
Dokładnie, no i co najgorsze, tego typu wykonawcy z jaki miałem do czynienia niczym się nie przejmują, powiedzą że to Ty jesteś upierdliwy i zaraz szukają następnej ofiary na której mogą zarobić...
odpowiedz
Odpowiedź do ekodom
Data dodania: 2015-09-21 20:11:54
No i bardzo dobrze! Oby teraz trafiali się Wam solidni i UCZCIWI fachowcy, a tamtym zróbcie taka "reklame" żeby zapomnieli jak się nazywają; ) A obrazek the best! Hehe Pozdrawiam
odpowiedz
Data dodania: 2015-09-22 01:43:43
Może zrobimy masowe wystawiane złej opinie ;)
odpowiedz
Odpowiedź do wymarzony2013
Data dodania: 2015-09-21 20:38:59
Szkoda słów. Partacze i jeszcze oszuści :( Oby teraz nastał tzw święty spokój i do pracy zabrali się prawdziwi budowlańcy. Trzymam kciuki za strop i resztę!
odpowiedz
Data dodania: 2015-09-22 01:45:41
Już ktoś mi wcześniej pisał że gorzej być nie może, więc to nas trzyma na duchu :)
odpowiedz
Odpowiedź do aga--opalek
Data dodania: 2015-09-27 08:38:30
Widzę, ze sie sporo działo. Obyście juz nigdy nie trafili na takich fachowcow.
odpowiedz
Data dodania: 2015-09-27 13:31:09
Już ktoś pisał że gorzej być nie może więc jesteśmy nastawieni pozytywnie :)
odpowiedz
Odpowiedź do julia--2015
marchos87
ranga - mojabudowa.pl lider
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 437281
Komentarzy: 1826
Obserwują: 224
On-line: 9
Wpisów: 216 Galeria zdjęć: 980
Projekt DOM W NERINACH 4
BUDYNEK- dom wolno stojący , parterowy bez poddasza bez piwnicy
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - Śląsk
ETAP BUDOWY - VII - Wykończenia
ARCHIWUM WPISÓW
2024 luty
2023 czerwiec
2023 styczeń
2022 listopad
2021 grudzień
2021 październik
2021 maj
2021 kwiecień
2021 marzec
2020 listopad
2020 październik
2020 wrzesień
2020 lipiec
2020 czerwiec
2020 maj
2020 kwiecień
2020 marzec
2020 luty
2020 styczeń
2019 grudzień
2019 listopad
2019 październik
2019 wrzesień
2019 lipiec
2019 czerwiec
2019 maj
2019 kwiecień
2019 marzec
2019 luty
2019 styczeń
2018 grudzień
2018 listopad
2018 październik
2018 wrzesień
2018 sierpień
2018 czerwiec
2018 maj
2018 kwiecień
2018 marzec
2018 luty
2018 styczeń
2017 grudzień
2017 wrzesień
2016 grudzień
2016 listopad
2016 październik
2016 wrzesień
2016 sierpień
2016 czerwiec
2016 maj
2016 kwiecień
2016 marzec
2016 styczeń
2015 grudzień
2015 listopad
2015 październik
2015 wrzesień
2015 sierpień
2015 lipiec
2015 czerwiec
2015 maj
2015 kwiecień
2015 marzec
2015 luty
2015 styczeń
2014 grudzień
2014 sierpień
2014 lipiec

OBECNIE NA BLOGU
3 niezalogowanych użytkowników